1.7.08

Autumnal!

Yup so even though I have pleeeenty of other more important things on my to-make list, I decided to sew a new cushion cover for our sofa.

Here it is, pinned and ready for quilting.

Looks like autumn right? B mentioned this and that he would prefer a summer one, last night and frankly I feel flummoxed. I'm not used to getting specific remarks like that from him. But I don't think I can do summer. Summer has blue in it. A lot of blue. A lot of sea and a lot of sky and I don't do blue. Then, tonight, D got in on the idea and thinks I should do a cushion cover for every season. The winter one should be white, grey, blue, black and brown says she. And do I have icey material?

Well. It may happen and it may not. But for now I really like autumn!

Je suis en train de mettre à côté tous mes projets plus importants pour faire cette housse de coussin pour notre canapé. B a toute de suite remarqué qu'elle ressemble à l'automne et qu'il aurait préféré que ça ressemble à l'été. Hmpf. Je ne fais pas l'été moi. Pas bien en tout cas. Soit je crame (en vrai), soit je ne mets pas de bleu (en représentation artistique). Et il y a beaucoup de bleu dans un été. D pense maintenant que je devrais faire une housse pour chaque saison. Je serai presque d'accord s'il n'y avait pas de bleu dans l'été et l'hiver et je ferai peut être le printemps pourquoi pas. En tout cas pour le moment j'apprécie l'automne. Et ce le jour le plus chaud de l'année pour l'instant.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.