1.12.07

December 1st

Hello there. What an exciting day hey? December 1st. At last the kids can see exactly how many days are left until Christmas. In edible terms. We use the advent calendar my Mum made when my brothers and I were kids and still at home. D now recognises it of course and talks about it in Christmassy conversations. And I put chocolate in each little pocket. I know, I could put something else in there. Something better for my children's bodies and/or souls but I stick with chocolate because, well as my Gran would have said, a little of what you fancy does you good! (lame huh!). At one year old I don't think D had even tasted chocolate. But S has, and so he gets a third of a square every day to D's one. D and I made snowflakes last night. They look great on the windows - especially a celtic style one that I did. I might try to make templates for some and post them (although I appreciate you don't really need templates for snowflakes).

Bonjour bonjour. Ce n'est pas que j'aime les préparations de noël, je dirais même que je suis allergique à noël hors saison. Noël en novembre ou en janvier me donne la chair de poule. Mais nous voilà encore, au 1er décembre et donc le calendrier d'advent (?) est de retour. J'utilise celui que ma mère a fabriqué pour moi et mes frères lorsque nous étions petits et toujours à la maison. Et je remplie les poches de chocolat. Je pourrais, je sais, mettre quelque chose pour nourrir l'âme mais un peu de chocolat fait du bien non? C'est drôle: S a un an et a déjà gouté le chocolat je pense que D à son age n'avait pas encore eu ce plaisir. Je suis beaucoup moins rigoureuse avec lui au niveau de son alimentation. En tout cas, dans le calendrier, lui aussi il a droit au chocolat - le tiers d'un carré par jour! D et moi nous avons fabriqué des flocons de neige hier. Ils sont vraiment superbes et je vais faire un modèle que je posterai ici d'ici peu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.